Web 2.0 to nowoczesna generacja publikowania stron internetowych. Hasło
pojawiło się już co prawda w 2004 roku, ale nadal jest to nowość.
Umowne standardy określają, że strona Web 2.0 to interaktywny dokument hipertekstowy.
Umożliwia dodawanie treści przez Internautów, dodawanie komentarzy, ocenianie,
krótko mówiąc współtworzenie serwisów i portali przez ich użytkowników.
W przypadku Web 1.0 Internauci dostają tylko to, co przygotowują im administratorzy.
Internauci tylko jedzą...
Przynajmniej tak twierdzą analitycy firmy Hitwise. Według ich badań Internauci
wolą brać niż dawać. W popularnym serwisie YouTube zaledwie 0,16 procent
odwiedzających dodaje filmy, natomiast w serwisie Flickr tylko 0,2 procent
dodaje zdjęcia. Użytkownicy wolą zatem, aby podawano im wszystko na talerzu,
do tego narzekają na reklamy i oburzają się, że muszą za coś płacić.
Web 3.0, mający być następstwem Web 2.0 - pozostanie na razie marzeniem...