Ankieta, wykorzystana do badania, została przygotowana przez firmę konsultingową Hay Group. Tysiąc czterysta przedsiębiorstw zostało ocenionych pod kątem innowacyjności, wartości inwestycyjnej i konkurencyjności. Xerox otrzymał pierwsze miejsce w swojej kategorii za kluczowe cechy reputacji tj. wykorzystanie korporacyjnych aktywów, jakość zarządzania i odpowiedzialność społeczną.
„Xerox znalazł się na pierwszym miejscu w rankingu, ponieważ nasi pracownicy, nasza marka i innowacje są dla firmy najbardziej wartościowymi aktywami” –powiedziała Anne Mulcahy, Xerox chairman i chief executive officer. „Inwestujemy w ludzi i wiemy, że każdy pracownik pomaga nam w budowaniu tego, jak jesteśmy postrzegani na rynku.”
„To wyróżnienie, przyznane przez środowisko biznesowe jest dla nas powodem do wielkiej dumy i odzwierciedla wszystko to na czym opieramy naszą pracę: wysoką jakość usług, najwyższej klasy technologię oraz poświęcenie dla naszych pracowników i społeczności, w których żyją” – dodaje. „Tytuł najbardziej podziwianej firmy działa na nas mobilizująco. W przyszłości będziemy starali się podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej.”
W całości raport magazynu Fortune zostanie opublikowany w numerze z 16 marca. Jego fragmenty można już przeczytać na stronie http://www.fortune.com
„Każda firma, która potrafi dbać o swoją markę i dobrze radzi sobie w czasie najgorszej od 75 lat recesji niewątpliwie zasługuje na podziw” – powiedział Geoff Colvin, senior editor w Fortune. „Bycie godnym podziwu w tak trudnych czasach jest bardziej wartościowe niż kiedykolwiek, szczególnie, że właśnie teraz reputacja jest czynnikiem bardzo niestabilnym.”