Programowanie
Generator danych
... przeznaczony dla relacyjnej bazy danych
Istnieje obecnie wiele uniwersalnych generatorów danych przeznaczonych dla
relacyjnych baz danych. Programy te potrafią bez problemu wygenerować losowe
ciągi znaków lub ciągi z danego zbioru, losowe liczby, czasem nawet odpowiednie
zależności. Mogą wygenerować losowe dane, lecz choć dane te spełniać
będą reguły w relacyjnej bazie danych, użytkownik chciałby, aby znacznie
bardziej odpowiadały one danym rzeczywistym. Niniejsza praca poświęcona jest właśnie sposobom generowania danych tak, by jak najbardziej przypominały dane rzeczywiste. [...]
Programowanie (Artykuły), 2006-07-24 17:49:59, dodał: MarcinApostoluk, odsłon: 17953
Automatyzacja procesu testowania oprogramowania cz. I
Testowanie jest jednym z najważniejszych etapów cyklu życia oprogramowania.
Finalna jakość aplikacji w bardzo dużym stopniu zależy od sposobów oraz jakości
wykonywanych testów. [...]
Programowanie (Artykuły), 2006-07-24 17:44:35, dodał: MarcinApostoluk, odsłon: 9901
Automatyzacja procesu testowania oprogramowania cz. II
"Testowanie jest jednym z najważniejszych etapów cyklu życia oprogramowania.
Finalna jakość aplikacji w bardzo dużym stopniu zależy od sposobów oraz jakości
wykonywanych testów. Proces testowania jest bardzo czasochłonny oraz monotonny,
łatwo tutaj o przeoczenia i pomyłki. [...]" - ciąg dalszy... [...]
Programowanie (Artykuły), 2006-07-24 17:27:35, dodał: MarcinApostoluk, odsłon: 8013
Automatyzacja procesu testowania oprogramowania cz. III
"Testowanie jest jednym z najważniejszych etapów cyklu życia oprogramowania. Finalna jakość aplikacji w bardzo dużym stopniu zależy od sposobów oraz jakości wykonywanych testów. Proces testowania jest bardzo czasochłonny oraz monotonny,
łatwo tutaj o przeoczenia i pomyłki. [...]" - ciąg dalszy... [...]
Programowanie (Artykuły), 2006-07-24 17:20:30, dodał: MarcinApostoluk, odsłon: 7868
Wprowadzenie do Microsoft Solutions Framework cz. I
Nikt już nie ma wątpliwości, że metodyki wytwarzania oprogramowania
odgrywają bardzo ważną rolę. Proces tworzenia oprogramowania jest na tyle
skomplikowany, że postępując w sposób nieuporządkowany wręcz niemożliwością
jest wykonanie dużego projektu. W ostatnich czasach pojawia się coraz większa
liczba różnych podejść systematyzujących proces wytwarzania oprogramowania.
Jednym z nich jest Microsoft Solutions Framework - luźna struktura
pokazująca jak należy tworzyć produkty. Ta właśnie struktura zostanie
pokrótce opisana w niniejszym artykule. [...]
Programowanie (Artykuły), 2006-07-24 17:07:50, dodał: MarcinApostoluk, odsłon: 8016
Wprowadzenie do Microsoft Solutions Framework cz. II
"Nikt już nie ma wątpliwości, że metodyki wytwarzania oprogramowania
odgrywają bardzo ważną rolę. Proces tworzenia oprogramowania jest na tyle
skomplikowany, że postępując w sposób nieuporządkowany wręcz niemożliwością
jest wykonanie dużego projektu. [...]" - ciąg dalszy... [...]
Programowanie (Artykuły), 2006-07-24 17:07:00, dodał: MarcinApostoluk, odsłon: 7765
Sztuczna inteligencja sterowana potrzebami
Większość z podejść do tworzenia inteligentnych przeciwników w grach
komputerowych, choć wykorzystuje wiele z technik sztucznej inteligencji,
wymaga oprogramowania zachowania przeciwnika w różnorakich sytuacjach.
Przykładowo boty w grach typu FPP (First Person Perspective) programowane
są by inteligentnie omijały wystrzelone w ich kierunku rakiety, czy też
przewidywały pozycję gracza na kilka sekund do przodu, by mądrze dobrać
broń i z niej skorzystać. [...]
Programowanie (Artykuły), 2006-07-24 16:53:35, dodał: MarcinApostoluk, odsłon: 7743
Boty w grach komputerowych cz. I
Gry komputerowe odgrywają znaczącą rolę w dziedzinie sztucznej
inteligencji. Oferują świetne środowisko testowe nowych pomysłów i metod.
Idealnie nadają się do weryfikacji nowych idei. Tematem bardzo popularnym w
ostatnich latach są badania i prace prowadzone nad inteligencją przeciwników. [...]
Programowanie (Artykuły), 2006-07-24 15:56:50, dodał: MarcinApostoluk, odsłon: 11617
Boty w grach komputerowych cz. II
"[...]Tematem bardzo popularnym w ostatnich latach są badania i prace prowadzone nad inteligencją przeciwników.
Niniejsza praca przedstawia zagadnienie botów w grach komputerowych 3D skupiając
się na metodzie ich tworzenia oraz sposobie funkcjonowania.[...]" - ciąg dalszy... [...]
Programowanie (Artykuły), 2006-07-24 15:56:30, dodał: MarcinApostoluk, odsłon: 7802